25 lipca 2023

Narodowy Program Rozwoju Czytelnictwa 2.0 – realizacja Priorytetu 3, nabór na lata 2024 i 2025

Na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki pojawiły się nowe informacje na temat możliwości aplikowania o wsparcie finansowe w ramach Priorytetu 3. Narodowego Programu Rozwoju Czytelnictwa 2.0 na lata 2021-2025. O wsparcie finansowe można aplikować w ramach dwóch kierunków interwencji 3.1. oraz 3.2. W materiałach można znaleźć informacje na temat terminów naboru, wskazówki dotyczące przygotowania wniosków oraz składania sprawozdań.

Nabór w ramach Kierunku interwencji 3.1.:

  • Aplikować mogą dyrektorzy przedszkola lub szkoły, w której działają oddziały przedszkolne. Mogą również aplikować osoby kierujące inną formą wychowania przedszkolnego (czyli punktem przedszkolnym lub zespołem wychowania przedszkolnego). Dotyczy to placówek publicznych i niepublicznych.
  • Dyrektorzy placówek oraz osoby kierujące inną formą wychowania przedszkolnego składają wniosek do organu prowadzącego w terminie do 31 października 2023 lub 2024 roku.
  • Organ prowadzący placówkę składa wniosek bezpośrednio do wojewody właściwego terytorialnie dla siedziby placówki w terminie do 20 listopada.
  • Formularze wniosków dla dyrektorów oraz dla organu prowadzącego będą dostępny na stronie internetowej MEiN i kuratorów oświaty we wrześniu po ogłoszeniu naboru.
  • Wysokość wsparcia jest zależna od liczby dzieci w placówce.
  • Sprawozdanie z realizacji programu należy przygotować zgodnie z formularzem, który będzie można pobrać na stronie internetowej MEiN oraz wojewodów/kuratorów oświaty. Integralną częścią sprawozdania jest tabela monitoringowa.

 

Nabór w ramach Kierunku interwencji 3.2.:

  • O wsparcie mogą aplikować dyrektorzy placówek publicznych i niepublicznych, w tym:
  1. szkół podstawowych lub ponadpodstawowych (z wyłączeniem branżowych szkół II stopnia oraz szkół dla dorosłych i szkół policealnych prowadzących kształcenie w formie stacjonarnej lub zaocznej),
  2. szkół artystycznych realizujących kształcenie ogólne w zakresie szkoły podstawowej lub licem ogólnokształcącego,
  3. szkół działających poza granicami naszego kraju, w ramach Ośrodka Rozwoju Polskiej Edukacji za Granicą (ORPEG),
  4. bibliotek pedagogicznych (także ich filii).
  • Dyrektorzy szkół oraz bibliotek pedagogicznych składają wniosek do organu prowadzącego. W przypadku szkół prowadzących przez właściwych ministrów (w tym szkoły rolnicze, leśne, artystyczne, morskie), dyrektorzy tych szkół wnioski składają bezpośrednio do ministrów. Dyrektor ORPEG składa wniosek bezpośrednio do ministra edukacji. Termin składania wniosków – do 31 października 2023 lub 2024 roku.
  • Organ prowadzący placówkę składa wniosek bezpośrednio do wojewody właściwego terytorialnie dla siedziby placówki w terminie do 20 listopada.
  • Formularze wniosków będą dostępne na stronie internetowej MEiN i kuratorów oświaty we wrześniu po ogłoszeniu naboru.
  • Sprawozdanie z realizacji programu należy przygotować zgodnie z formularzem, który będzie można pobrać na stronie internetowej MEiN oraz wojewodów/kuratorów oświaty. Integralną częścią sprawozdania jest tabela monitoringowa.

 

Szczegółowe informacje dotyczące m.in. przygotowania wniosków czy kryteriów branych pod uwagę przy ich ocenie można znaleźć na stronie Ministerstwa Edukacji i Nauki.