10 stycznia 2025

„Tutoring szkolny – program pedagogiki dialogu”

W związku z realizacją przez Instytut Tutoirngu Szkolnego zadania publicznego zleconego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej dostępna jest możliwość nieodpłatnego wdrożenia w szkołach z terenu działalności Kuratorium programu profilaktyki uniwersalnej pt. „Tutoring szkolny – program pedagogiki dialogu”, programu rekomendowanego przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom i Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Poniżej przybliżamy kluczowe informacje o projekcie:

  • W ramach projektu w minimum 19 szkołach z terenu całej Polski wdrożony zostanie program profilaktyki uniwersalnej pt. „TUTORING SZKOLNY – program pedagogiki dialogu”.
  • Wielkość grupy docelowej szacujemy na nie więcej niż 342 przeszkolonych osób –pracowników i pracownic szkół – nauczycieli, pedagogów, pracowników niepedagogicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych, ośrodków wychowawczych i ośrodków socjoterapii.
  • Szacowana ilość dzieci i młodzieży objętych tutoringiem w ramach projektu może wynieść około 1000 osób. Wprowadzenie metody tutoringu szkolnego pomaga uczniom w dojrzewaniu, dochodzeniu do samodzielności, odpowiedzialności, mądrości, ułatwia planowanie i realizowanie zadań szkolnych oraz pozaszkolnych.

Szkoły mogą skorzystać z następującego procesu edukacyjnego:

  • szkoleniowej rady pedagogicznej (2 godziny szkoleniowe),
  • kursu tutoringu szkolnego I stopnia (64 godziny szkoleniowe),
  • opieki wdrożenia adresowanej do praktykujących tutorów, a w szczególności:

– dyżuru superwizyjnego (3 godzin szkoleniowe)

– superwizji indywidualnych (online, dla każdego uczestnika po 1 godzinie szkoleniowej)

– konsultacji dla dyrektora placówki (po 2 godziny szkoleniowe)

 

Wszystkie szczegółowe informacjo o projekcie i udziale w nim zawarte są na specjalnej

podstronie:

O programie opowiadamy w nagraniu kameralnej konferencji online:

https://fb.watch/wh5ux27Nef/