W związku z realizacją przez Instytut Tutoirngu Szkolnego zadania publicznego zleconego przez Ministerstwo Edukacji Narodowej dostępna jest możliwość nieodpłatnego wdrożenia w szkołach z terenu działalności Kuratorium programu profilaktyki uniwersalnej pt. „Tutoring szkolny – program pedagogiki dialogu”, programu rekomendowanego przez Krajowe Centrum Przeciwdziałania Uzależnieniom i Ośrodek Rozwoju Edukacji.
Poniżej przybliżamy kluczowe informacje o projekcie:
- W ramach projektu w minimum 19 szkołach z terenu całej Polski wdrożony zostanie program profilaktyki uniwersalnej pt. „TUTORING SZKOLNY – program pedagogiki dialogu”.
- Wielkość grupy docelowej szacujemy na nie więcej niż 342 przeszkolonych osób –pracowników i pracownic szkół – nauczycieli, pedagogów, pracowników niepedagogicznych szkół podstawowych i ponadpodstawowych, ośrodków wychowawczych i ośrodków socjoterapii.
- Szacowana ilość dzieci i młodzieży objętych tutoringiem w ramach projektu może wynieść około 1000 osób. Wprowadzenie metody tutoringu szkolnego pomaga uczniom w dojrzewaniu, dochodzeniu do samodzielności, odpowiedzialności, mądrości, ułatwia planowanie i realizowanie zadań szkolnych oraz pozaszkolnych.
Szkoły mogą skorzystać z następującego procesu edukacyjnego:
- szkoleniowej rady pedagogicznej (2 godziny szkoleniowe),
- kursu tutoringu szkolnego I stopnia (64 godziny szkoleniowe),
- opieki wdrożenia adresowanej do praktykujących tutorów, a w szczególności:
– dyżuru superwizyjnego (3 godzin szkoleniowe)
– superwizji indywidualnych (online, dla każdego uczestnika po 1 godzinie szkoleniowej)
– konsultacji dla dyrektora placówki (po 2 godziny szkoleniowe)
Wszystkie szczegółowe informacjo o projekcie i udziale w nim zawarte są na specjalnej
podstronie:
O programie opowiadamy w nagraniu kameralnej konferencji online: